Letošnje osrednje teme Kulturnega bazarja kreativnost, kreativno povezovanje ter vključevanje kulture v razvoj inovativnih učnih okolij povzemajo Unescova večletna prizadevanja kot vodilne svetovne organizacije za izobraževanje in kulturo. Unesco namreč na področju kulturno-umetnostnega izobraževanja v ospredje postavlja človekovo pravico do izobraževanja in kulturnega udejstvovanja, enakopravno možnost za razvoj posameznikovih zmožnosti, vlogo kulturno-umetnostne vzgoje pri spodbujanju ustvarjalnosti in kulturne ozaveščenosti. Leta 1999 je generalni direktor Unesca pozval vse, katerih delo je vpeto v kulturno-umetnostno vzgojo, da naredijo, kar je potrebno, da bi učenje kulture in umetnosti dobilo poseben položaj v izobrazbi vsakega otroka od vrtca do zadnjega letnika srednje šole. Leta 2011 pa je Unesco je na svoji 36. Generalni konferenci razglasil četrti teden v maju za mednarodni teden kulturno-umetnostne vzgoje z glavnim ciljem povečati globalno zavedanja pomena kulturno-umetnostne vzgoje ter krepitev sodelovanja med ključnimi akterji na tem področju.

Na lokalni ravni Unescove cilje uresničuje Unescova mreža ASP (v Sloveniji od leta 1993 dalje), ki je globalna zveza skoraj deset tisoč predšolskih, osnovnošolskih in srednješolskih izobraževalnih ustanov v sto osemdesetih državah, delujoča pod geslom iz Unescove ustave: Prispevati k miru in varnosti s spodbujanjem sodelovanja med narodi v izobraževanju, znanosti in kulturi ter k uresničevanju splošnega spoštovanja pravičnosti, vladavine prava in temeljnih svoboščin za narode sveta ne glede na rasno pripadnost, spol, jezik ali vero. … Ker vojne nastajajo v glavah ljudi, naj se v teh istih glavah tudi utrjuje mir.

Unesco šole se zato še posebej posvečajo štirim temam: svetovni problemi in vloga ZN pri njihovem reševanju; mir in človekove pravice, demokracija, strpnost in sodelovanje; medkulturno učenje; okolijski problemi in njihovo interdisciplinarno reševanje. Izmenjave, partnerstva in skupni medkulturni projekti med šolami in državami so bistvo UNESCO ASP mreže, saj so to orodja, da poglabljajo znanje, razumevanje in spoštovanje drugih kultur; omogočijo mladim, da se naučijo več o lastni kulturi in da poglobijo svoje kulturne korenine ter utrdijo svojo identiteto; povečajo ozaveščenost o potrebi po mednarodnem sodelovanju pri reševanju današnjih globalnih problemov. Eden izmed takšnih projektov nosi naslov »Mladi posvojijo spomenik«, ki izvira iz mednarodnega programa Svetovna dediščina v rokah mladih. Projekt, čigar začetki segajo v l. 2002, je spodbudil UNESCO šole in vrtci k intenzivnemu raziskovanju dediščine svojega kraja, s posvojitvami posameznih kulturnih, naravnih, tehničnih in nesnovnih »spomenikov« pa se hkrati zavežejo skrbeti zanje. S posvojitvijo spomenika mladi razvijajo odgovornost do kulturne in naravne dediščine ter pomagajo pri njeni zaščiti in varovanju. Svoje novo znanje, veščine in prepričanja delijo z družinami, prijatelji in širšo skupnostjo ter tako prispevajo k boljšemu razumevanju pomena dediščine za celotno človeštvo.
Več o vseh projektih Unescovih šol na spletni strani www.unesco-sole.si.

Dodatna informacija:
Ker imajo ob kreativnosti, kreativnem povezovanju ter vključevanju kulture v razvoj inovativnih učnih okolij pomembno vlogo tudi odprti viri izobraževanja (OER; Open Educational Resources) - ki jih Unesco vidi kot eno izmed ključnih sredstev za spodbujanje dostopa, pravičnosti in kakovosti v izobraževanju, naj ob tej priložnosti omenimo 2. Svetovni kongres o prosto dostopnih izobraževalnih virih, ki bo potekal med 18. in 20. septembrom 2017 v Ljubljani, za organizacijo katerega se je Slovenija odločila skupaj z Unescom. Tema kongresa so »Prosto dostopni izobraževalni viri za vključujoče in enakopravno kakovostno izobraževanje: od zaveze do ukrepanja«, ki zrcali vlogo, ki jo mora OER igrati pri doseganju Agende 2030 in zlasti pri njenem četrtem razvojnem cilju (kakovostno izobraževanje).


Slovenska nacionalna komisija za UNESCO
Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies). Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani, štetje števila obiskovalcev in delovanje vtičnikov, ki omogočajo deljenje vsebin. Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste z veseljem sprejeli vse piškotke.
Zavrni piškotke.