Mesta trajnosti. Paviljoni, manifesti in kripte

7. nov. 2018

Aprila letos so v enem od osrednjih berlinskih muzejsko-galerijskih prostorov Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart, ki deluje v okviru berlinske Nationalgalerie, odprli razstavo Hello World, pri kateri je sodelovala tudi ljubljanska Moderna galerija in prav ta del razstave si bo sedaj mogoče ogledati tudi v ljubljanskem Muzeju sodobne umetnosti Metelkova.
Na razstavi so predvsem v ospredju drugačni modeli umetniške produkcije, ki so se razvili v Vzhodni Evropi v času socializma in to še posebej na ozemlju nekdanje Jugoslavije. Drugačne modele umetniške produkcije so med petdesetimi in devetdesetimi leti 20. stoletja v Jugoslaviji, Sovjetski zvezi, na Madžarskem, Poljskem in v DDR, oblikovali umetniki sami, in sicer kot preformativni aspekt svoje umetnosti. To pomeni, da njihova umetnost ni toliko kritično opisovala obstoječih razmer, kolikor je dejansko delovala v smislu oblikovanja lastnih pogojev dela. Mesta trajnosti je torej mogoče razumeti v smislu nekakšne vzporedne infrastrukture, ki se je še najbolj oblikovala skozi delo v lokalnih in mednarodnih umetniških kolektivih in mrežah, z razstavljanjem v samoorganiziranih prostorih, s samozaložništvom, z lastnimi ekonomijami in tudi s samozgodovinjenjem. Tovrstna umetnost je vzdrževala družbene odnose in skrbela za kritično razumevanje sveta.
Več na povezavi.



 
Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies). Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani, štetje števila obiskovalcev in delovanje vtičnikov, ki omogočajo deljenje vsebin. Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste z veseljem sprejeli vse piškotke.
Zavrni piškotke.