Impresionizem od zore do mraka - Slovenska umetnost 1870–1930

14. jun. 2019

Po več desetletjih Praga ponovno gosti pregledno razstavo slovenskega impresionizma in drugih smeri, ki so oblikovale slovenski kulturni prostor med letoma 1870 in 1930, ki je na ogled še do 16. septembra na Praškem gradu (Češka).
Predstavniki modernističnega stila, slikarji Rihard Jakopič, Matej Sternen, Matija Jama, Ivan Grohar in fotograf Avgust Berthold, so v ključnih letih na začetku 20. stoletja razvili lokalni izraz, ki je združeval secesijske in simbolistične prvine z evropskim impresionizmom. Z novim slogom so umetniki ustvarili eno od orodij narodnega prebujenja, ki je meščansko sodobnost povezalo z ruralno preteklostjo in hkrati poskušalo izraziti najgloblje vzgibe človeške duše, kot se je poetično izrazil Jakopič. Umetnost so v teh desetletjih oplajale vedno krepkejše zveze s Češko: prenovo Ljubljane po potresu l. 1895, ki jo je župan in praški študent Ivan Hribar usmerjal po čeških zgledih, delovanje arhitekta Jožeta Plečnika na Praškem gradu in obojestransko prevajanje literarnih del so spremljale močne likovne povezave, od realizma bratov Šubic, sodobnikov Vojtěcha Hynaisa, do ekspresionizma bratov Kralj in drugih slovenskih kulturnih delavcev v Pragi. Na razstavo je umeščenih več kot štiristo petdeset eksponatov, ki skupaj predstavljajo eno ključnih obdobij v slovenski zgodovini, ko je umetnost naše dežele poskušala Evropo dohiteti ne le slogovno, temveč tudi institucionalno s postavitvijo prvega prodajnega razstavišča ter z ustanovitvijo Univerze in Narodne galerije, vseh treh v Ljubljani.
Več na povezavi.



 
Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies). Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani, štetje števila obiskovalcev in delovanje vtičnikov, ki omogočajo deljenje vsebin. Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste z veseljem sprejeli vse piškotke.
Zavrni piškotke.